
Co ciekawe, Bhagawad Gita powtarza to słowo w pięciu slokach. Śrīmad Bhāgavatam wspomniał o „Śaucam” (jako jednej z czterech nóg Satya Yuga lub złotego wieku), 1.17.42, 3.28.4 (jako praktyce duchowej), 3.31.33 (ci, którzy są uzależnieni od życia seksualnego nie rozumieją czystości), 4.29.84 (czystość Atmana),
Sprzątanie obiektów firmowych – dbanie o jakość
7.11.8-12 (jedna z trzydziestu cech do nabycia), 7.11.21 (czystość jako cecha Bramina), 7.11.24 (czystość jest jakością najlepszego pracownika), 11.3.24 (należy nauczyć się czystości, aby służyć swojemu Guru), 11.17.16 (czystość jest naturalną jakością Bramina), 11.18.36 (czystość jako cnota wśród tych, którzy urzeczywistnili Boga), 11.18.43 (jakość praktykowana przez osobę prowadzącą gospodarstwo domowe), 11.21.14 (sposób oczyszczania jednego ciała i umysłu), 11.19.36-39 (czystość oznacza oderwanie się od pożądanych działań) 12.2.1 (wpływ Kali Yuga na czystość).
Srimad Bhagawatam uznaje również czystość za jedną z trzydziestu cech, które należy nabyć, aby otrzymać łaskę Bożą, a wśród dwunastu regularnych obowiązków identyfikuje czystość wewnętrzną i zewnętrzną. Czystość to również wysoka jakość, która charakteryzuje Satya Yuga (Złoty Wiek) w hinduiźmie. Jak stwierdzono w wielu hinduskich pismach świętych, czystość jest sposobem na relację z Bogiem.
Sprzątanie obiektów firmowych – nie dla początkujących
Czystość lub Śaucam jest zarówno wewnętrzna, jak i zewnętrzna. Hinduizm wychwala nie tylko zewnętrzną czystość, ale także wewnętrzną czystość lub czystość. Ponieważ ich umysły są stale wchłani przez wszechczystego Pana, uczniowie stają się wewnętrznie oczyszczeni z wad pożądliwości, gniewu, chciwości, zazdrości, ego, itp. W tym stanie umysłu, naturalnie wolą utrzymywać zewnętrzne ciało i środowisko w czystości. Zgodnie więc ze starym powiedzeniem „Czystość jest obok boskości”, są one również zewnętrznie czyste.
Czystość jest również cnotą, która musi być kultywowana przez uczniów i aspirantów duchowych Vedic.
Srimad Bhagawatam wyjaśnia również czystość wewnętrzną i zewnętrzną jako „Moja droga Uddhava, ogólna czystość, mycie rąk, kąpiele, nabożeństwa religijne o wschodzie słońca, w południe i zachód słońca, oddawanie Mnie czci, odwiedzanie świętych miejsc, śpiewanie Japonii, unikanie tego, co jest nietykalne, nieskazitelne lub nie do omówienia, i pamiętając o moim istnieniu we wszystkich żywych istotach jako o Paramacie”.