
„Do prawie dwudziestego wieku jednym prostym narzędziem była podstawowa maszyna do robót ziemnych: łopata ręczna – poruszana przy pomocy zwierząt i ludzi, sań, barek i wagonów. Narzędzie to było główną metodą, za pomocą której materiał był albo podnoszony na bok, albo podnoszony w celu załadowania przenośnika, zazwyczaj taczki, wózka lub wagonu ciągnionego przez zwierzę pociągowe. W starożytności do budowy robót budowlanych użyto odpowiednika łopaty ręcznej lub motyka i kosza na głowę oraz mas mężczyzn.
Części Liebherr do robót ziemnych
Budowniczowie od dawna używali nachylonych płaszczyzn, dźwigni i kół pasowych do umieszczania stałych materiałów budowlanych, ale te oszczędzające pracę urządzenia nie nadawały się do robót ziemnych, które wymagały kopania, podnoszenia, przesuwania i umieszczania materiałów sypkich. Dwa elementy potrzebne do zmechanizowanego robót ziemnych, wtedy i teraz, były niezależnym źródłem energii i mobilnością terenową, które nie mogły być zapewnione przez ówczesną technologię”.
Od lat 50-tych XX wieku stosowano dźwigi kontenerowe, co umożliwiło konteneryzację.Obecnie takie znaczenie ma ten sprzęt, niektóre firmy transportowe opracowały specjalny sprzęt do transportu ciężkiego sprzętu budowlanego na plac budowy i z powrotem. Zalecamy części Liebherr.
Zaczynając od budowy niedrogich żurawi wieżowych, firma Liebherr rozszerzyła swoją działalność na produkcję części lotniczych – jest znaczącym dostawcą dla europejskiego producenta samolotów Airbus – oraz komercyjnych wyświetlaczy i zamrażarek chłodniczych, a także domowych lodówek. Grupa produkuje również jedne z największych na świecie maszyn górniczych i koparkowych, w tym ładowarki, koparki i wozidła o bardzo dużych rozmiarach. Model T 282 B jest drugim co do wielkości samochodem ciężarowym na świecie (po BelAZ 75710).
Części Liebherr na renowację i rozbudowę
Dziewięcioosiowy żuraw LTM 11200-9,1 – z wysięgnikiem teleskopowym o długości 100 metrów – w 2007 roku został wyróżniony nagrodą „Development of the Year” dla ciężko podnoszącego się przemysłu za to, że jest najpotężniejszym przykładem takiej maszyny na świecie.
Z biegiem lat rodzinna firma rozrosła się do grupy zróżnicowanych firm i ma swoje oddziały w wielu krajach, w tym w Niemczech, Australii, Wielkiej Brytanii, Irlandii i Stanach Zjednoczonych. Od 1958 r. irlandzka fabryka w Killarney, Co. Kerry zbudował żurawie kontenerowe, eksportując je do całego świata poprzez port Fenit. W Australii w 2013 roku grupa rozpoczęła w Adelajdzie rozbudowę swojej lokalnej siedziby o 65 mln USD. W Stanach Zjednoczonych grupa w 2012 r. zaczęła wydawać 45,4 mln USD (ok. 34,1 mln EUR) na trzyletnią renowację i rozbudowę swojego Newport News, fabryki w Wirginii, biur i magazynów. Firma starała się zwiększyć tam swoją produkcję ponad 100 ciężarówek górniczych rocznie.
W dniu 19 lutego 2013 r. przedstawiciele Wspólnoty Narodów Wirginii oraz miast Newport News i Hampton ogłosili, że udzielą dotacji i zachęt na rzecz modernizacji transportu, szkoleń i inwestycji w nieruchomości. Ponadto grupa Liebherr jest właścicielem sześciu hoteli w Irlandii, Austrii i Niemczech.